HR Living Room Timisoara

Cum a fost la HR LivingRoom Timișoara?

23 Aprilie 2024

Miercuri, 17 aprilie 2024, a avut loc la Timișoara evenimentul HR LivingRoom by Pluxee. O zi în care ne-am bucurat să ne întâlnim cu experți, manageri de resurse umane și lideri din companii dinamice din zona Timișoarei.

Vezi video

Evenimentul a avut loc la Iulius Congress Hall, într-o atmosferă caldă și deschisă, ca între prieteni, ideală pentru întrebări creative și discuții pline de energie. Ioana Ciurlea, un nume cunoscut din lumea știrilor și a jurnalismului de calitate, și-a pus amprenta asupra întâlnirii prin întrebări care au ridicat calitatea conversației, transformând evenimentul într-o experiență memorabilă.  

Tema ediției "Cultură organizațională sănătoasă. Angajați valoroși", a reunit experții în cultură organizațională și specialiștii în resurse umane care au prezentat tactici și strategii pentru a crea în companiile lor un mediu de lucru sănătos, care să atragă și să rețină cei mai valoroși angajați din companie. 

Vrem ca voi să faceți parte din tot ce se întâmplă la Pluxee.  

Descoperiți câteva dintre cele mai importante idei pe care fiecare speaker le-a adus în discuție.

Ce îi motivează pe angajații valoroși la job? Cum le pot oferi companiile cele mai bune oportunități de creștere personală și profesională? La aceste întrebări au încercat să răspundă speakerii invitați, oferind participanților soluții practice bazate pe date și o complexă experiență în domeniu, pentru a înțelege în mod autentic cum se simt angajații la birou, ce calitate au relațiile lor de muncă și în ce măsură o companie le poate oferi suportul necesar pentru a fi performanți. 

Marius Popescu, Director Vânzări Pluxee România

Marius Popescu are o experiență de peste 20 de ani în beneficii extrasalariale pentru implicarea angajaților. Marius este un bun cunoscător al mediului de afaceri românesc și un susținător al utilizării datelor și tehnologiei în business. În Pluxee, Marius a contribuit semnificativ la optimizarea proceselor de vânzare ale companiei prin digitalizare și la creșterea performanței echipelor de vânzări. 

Idei cheie:

  • Oamenii se schimbă în permanență iar nevoile și obiceiurile personale modelează piața muncii.  Misiunea Pluxee este a-i ajuta să se bucure mai mult de ceea ce contează cu adevărat, indiferent care ar fi nevoile lor;
  • Angajatorii sunt mai mult decât furnizori de locuri de muncă. Companiile trebuie să ofere suport în provocările vieții, să aibă o viziune responsabilă pe termen lung și să răspundă la nevoia de libertate și flexibilitate a oamenilor;
  • Prin rebranding, Pluxee redefinește viitorul beneficiilor pentru angajați folosindu-se de de puterea mediului digital pentru a oferi experiențe personalizate și relevante pentru toti.

Andrei Dumitrel, CEO MyBenefits

Cu peste două decenii de excelență în vânzări SaaS, dezvoltare de canale de distribuție și consultanță în management, Andrei este autorul multor idei de afaceri fresh și ambițioase. Andrei este CEO MyBenefits, antreprenor și tech angel. El conduce și antrenează echipe diverse, crede în puterea zâmbetului în relațiile de muncă și este mereu pregătit pentru următoarea idee creativă de afaceri.

Idei cheie:

  • Aproape trei din patru angajatori (73%) întâmpină în prezent dificultăți în a atrage angajați;
  • Șase din zece respondenți (61%) întâmpină dificultăți în a păstra angajații;
  • Beneficiile care răspund nevoilor și dorințelor angajaților pot crește satisfacția si performanța. O experiență pozitivă a angajaților, determinată de aceste beneficii, îmbunătățește percepția brand-ului, în interiorul și în exteriorul companiei.

Matt Phelan Co-fondator și CEO The Happiness Index

Matt Phelan este co-fondatorul și CEO-ul The Happiness Index, autor de cărți și speaker TEDx. Este este pasionat de teme ce țin de viitorul muncii și de modul în care datele ne ajută să îmbunătățim modul în care muncim. Compania fondată de el, The Happines Index oferă un instrument unic și inovativ care se folosește de tehnologie și neuroștiință pentru a construi și susține cultura organizațională prin măsurarea gradului de satisfacție, implicare și fericire a echipelor.

Idei cheie:

  • Relațiile pozitive la serviciu au la bază conectarea cu colegii, sentimentul de apartenență la o echipă și o dinamică echilibrată în interiorul echipei;
  • Angajații români se declară într-o mare măsură dedicați succesului companiei și se simt bine cu echipa lor. Scorurile sunt aproape la jumătate când vine vorba de cât de inspirați se simt de către compania în care lucrează sau oportunitățile de a progresa în carieră;
  • Într-un analiză comparativă între România și media globală, românii pare că se descurcă mai bine în privința volumului de muncă și a autonomiei în muncă față de media globală.

Silvia Fierăscu, Head of OrgMapper Academy la Maven7 | Expert în analiza rețelelor organizaționale

Silvia Fierăscu este Doctor în Științe Politice și Știința Rețelelor. Cu peste 12 ani de experiență ca analist, consultant și trainer, Silvia aplică știința rețelelor pentru a rezolva probleme în dezvoltarea organizațională și managementul schimbării. Silvia este fondator al FabLab - Social Fabrics Research Lab și lector la Universitatea de Vest din Timișoara unde împărtășeste cu studenții cum pot fi optimizate rețelele de comunicare și colaborare organizaționale pentru a cultiva culturi organizaționale performante, cetrate pe oameni și inovație. Silvia este Erou Urban al Timișoarei, pentru impactul pe care îl are în educație. 

Idei cheie:

  • Plecarea unui angajat poate costa compania de 1,5 – 2 ori salariul anual al unui angajat;
  • Folosind analiza rețelelor poți fi surprins să descoperi cine sunt angajații influenți din organizație dar  îți poți explica rezultatul prin interpretarea datelor;
  • Angajații influenți merită să fie descoperiți și cooptați în componenta strategică a companiei pentru că ei pot avea impact asupra unui număr mare de persoane prin relații de încredere.

Adrian Stanciu, Decan asociat și profesor la Bucharest International School of Management 

Adrian Stanciu este Decan asociat și profesor la Bucharest International School of Management, consultant, autor și educator în Dezvoltare Organizațională și Leadership. Adrian este specializat în Diagnosticarea și Managementul Culturii Corporative, Managementul Schimbării, Dezvoltare Organizațională, Training Leadership și Coaching.Înainte de a-și începe practica de consultanță, Adrian a fost antreprenor și corporate executive, precum și director general al Xerox în România. De asemenea, a fondat birourile locale afiliate ale Human Synergistics International, principala organizație de cercetare în domeniul culturii organizaționale, în România, Bulgaria, Ungaria și Serbia. În plus, a participat la înființarea mai multor proiecte educaționale, precum asociația Erudio sau Academia de antreprenoriat.

Idei cheie:

  • În prezent românii preferă o cultură organizațională cu o competiție internă mai mică, care nu încurajează acapararea puterii ci este încurajatoare, sprijină independența, autodezvoltarea și cooperarea;
  • Perfecționismul, nevoia de a deține controlul, competiția internă și apărarea statutului în organizație sunt trăsături care nu sunt agreate de angajați;
  • Într-o și mai mare măsură, angajații români pare că se tem de o cultură organizațională care se bazează pe evitarea conflictului și a erorilor, în care predomină resemnarea.

Panelul a reunit experți de top din resurse umane 

Panelul experților din resurse umane a evidențiat instrumente și metode practice prin care ei reușesc să cultive în interiorul companiilor lor o cultură organizațională atractivă pentru angajații valoroși: cum identificăm și atragem angajați valoroși, ce instrumente și practici implementăm pentru a motiva talentele și ce beneficii preferă angajații pentru a rămâne în companie.

Membrii panelului:

Flaviu Pop, Președinte West HR Association

Flaviu Pop este președintele WEST HR ASSOCIATION și HR Senior Consultant cu peste 20 de ani de experiență în corporații și companii de consultanță HR. Flaviu este Trainer Certificat - De Klausen și trainer în Designul Organizațiilor de Înaltă Performanță.

Diana Năstase, HR Director Flex - Health solutions and Design Centers - Europe

Diana Năstase are 18 ani de experiență în resurse umane, cu accent pe dezvoltarea organizațională, managementul performanței și relațiile cu angajații. Diana este pasionată de oameni ca atuuri-cheie ale organizațiilor de înaltă performanță. Consideră că implicarea angajaților este motorul performanței și schimbării afacerilor pe o piață competitivă. 

Ristena Sîrboiu, HR Manager, Litens Automotive Eastern Europe

Ristena este HR Manager și un profesionist cu o experiență amplă în resurse umane și dezvoltare organizațională. Pasionată de a găsi cele mai noi și eficiente strategii în managementul resurselor umane, recrutarea, implicarea și motivarea angajaților, Ristena crede în puterea dezvoltării continue pentru a atinge performanța.

Idei cheie discutate în panel:

  • Cultura organizațională este ceea ce simt și experimentează angajații în mod practic, când vin la serviciu, în relațiile de muncă și sentimentul real față de munca lor;
  • Autenticitatea este o parte esențială a relației angajat – angajator pentru o cultură organizațională sănătoasă;
  • Oamenii se implică, sunt motivați și inspirați în mod real când angajatorii demonstrează în mod constant și autentic că sunt dedicați valorilor adoptate la nivel de companie.

Beneficiile clienților Pluxee

Pluxee este principalul partener global pentru beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor la locul de muncă. Printr-o gamă completă de soluții inovatoare și digitale, Pluxee ajută peste 35.000 de clienți să dezvolte relații mai bune cu angajații lor, peste 2 milioane de oameni, şi susţine afacerile a peste 55.000 de locaţii partenere.

De 25 de ani, Pluxee susține companiile din România oferind: 

  • soluții care sprijină wellbeing-ul și puterea de consum a angajaților;
  • infrastructură de plată;
  • educație și finanțare pentru IMM-uri;
  • acces la informație de ultimă oră și networking pentru antreprenori.

HR LivingRoom – acces la expertiză pentru profesioniștii din resurse umane

HR LivingRoom este o serie de întâlniri dedicată profesioniștilor de Resurse Umane, organizată de Pluxee România din 2023 și pentru prima dată în țară, la ediția din aprilie 2024 de la Timișoara. Scopul evenimentelor HR LivingRoom este de a evidenția cele mai actuale subiecte de discuție din domeniul resurselor umane și de a oferi acces la tendințe, studii, date și instrumente pentru provocările de astăzi, cu ajutorul unor invitați de renume din industrie.

Descarcă studiul dezbătut la ediția anterioară HR LivingRoom!

Raportul #WorkWise | Piața Muncii. Tendințe și scenarii posibile pentru 2030

Descarcă

 

Dacă dorești să fii la curent noutăți din universul Pluxee România, o poți face în mai multe moduri.

  • Devino client Pluxee și ai acces primul la toate beneficiile și oportunitățile oferite de Pluxee!;
  • Devino membru IMM Connect, platforma de networking și educație antreprenorială, realizată chiar împreună cu antreprenori, clienți Pluxee;
  • Urmărește-ne în social media, pe canalul preferat, acolo unde găsești mereu cele mai importante știri și noutăți din viața Pluxee.